تاجروا مع ربنا.. سعد الصغير يستغيث بـ تامر حسني وحمادة هلال للتربع لـ رقية

تاجروا مع ربنا.. سعد الصغير يستغيث بـ تامر حسني وحمادة هلال للتربع لـ رقية

استغاث المطرب سعد الصغير، بالفنان حمادة هلال، والفنان تامر حسني، موجهًا نداءًا لهما بمساعدة رقية والتبرع لها، لتوفير حقنة بـ 40 مليون جنيه حتى يتم انقاذ حياتها.

وبث سعد الصغير فيديو مباشر، عبر حسابه الرسمي بموقع التواصل الاجتماعي “فيسبوك”: “رسالة لحبيب قلبي حمادة هلال وحبيب قلبي تامر حسني، انا قولتلكم انت بالذات عشان عارفكم ان انتو بتعملوا لربنا في الخباثة”.

وأضاف: “استاذة حمادة هلال وتامر حسني لو نزلوا عندهم خلاص لان عندهم ناس بالملايين على صفحاتهم، والناس كلها حباهم وعارفة انهم بتوع خير”.

وتابع: “اتبرعوا لرقية وخدوا الثواب، واعتبروها بينتكم، وتاجرو مع ربنا، واسئل مجرب، لو دفعت 3 الاف جنيه هتاخد 200 الف جنيه”.

سعد الصغير يروي لـ«أفاق عربية» تفاصيل جبره لـ خاطر عامل نظافه ورقصه معه

من ناحية أخرى، كان قد انتشر عبر مواقع التواصل الاجتماعي خلال الساعات الأخيرة، مقطع فيديو للمطرب الشعبي سعد الصغير، وهو يرقص مع عامل نظافة في فرح شعبي.

وتواصل موقع “أفاق عربية” مع سعد الصغير ليروي تفاصيل رقصه مع عامل النظافة، وقال سعد الصغير: الموضوع كله أن أنا كنت في فرح، والراجل الطيب دا كان واقف في اخر القاعة، وعمال كل شويه يقرب يقرب، ونفسه يرقص، فأنا قومت رايح شده، وخليته يرقص.

وتابع: بقول من خلال موقع افاق عربية أن لو كان أخويا أو أبويا هتباهى بيه قدام العالم كله، وتحية للشعب السوداني، والدليل مش أنا اللي كنت بصور، لأن الواحد بيعمل الحاجات دي من جواه، والحاجه دي لو مش كويسه مكنش حد كلمني.

وأردف: ربنا أعلم اذا كنت بمثل ولا لا، زي الطفلين اللي أنا قبلتهم في اسكندرية كان بردوا أنا نازل بالصدفه ولقيتهم، أنا عايز أقول إن أنا عانيت زي الناس دي.

وأختتم سعد الصغير قائلًا: أنا هحاول بقدر الإمكان أروح لنادي الشرطة، وهكرم الراجل دا، وهقوله أن شغلتك دي كويسه، واللي يكلمك وحش اعرف أنه مش متربي ومش ابن أصول.

 

Print Friendly, PDF & Email