ويجز: مش كل المصريين بيفهموني.. والناس اللي عندهم 50 سنة أسلوبهم مختلف (فيديو)
لايف ستايل

ويجز: مش كل المصريين بيفهموني.. والناس اللي عندهم 50 سنة أسلوبهم مختلف (فيديو)


في الساعات الماضية، حل مطرب الراب ويجز ضيفا على برنامج حكي ثاني الإذاعي، والذي كشف من خلاله عن اسلوبه الفني في الغناء، ورؤيته لأفكار الجيل الحالي والماضيين.. موضحا أفضل الأعمال التي أثرت في مسيرته الفنية وغيرت من أسلوبه الفني، وذلك بعدما تصدرت أغنياته الأخيرة أميرة وويجز.

وقال ويجز في تصريحاته الإذاعية: مش كل المصريين بيفهموني، وفيه 2 أو 3 من جيلي على الأقل عاشوا اللي أنا عشتوا، ومش كل الناس عاشت بنفس الطريقة، والزمن بيتغير، الناس اللي عندها 50 سنة، أسلوب حياتهم مكنش نفس أسلوب الحياة دلوقتي.

وتابع مطرب الراب ويجز حديثه قائلا: علشان أنا بسمع كل حاجة، ومعنديش مشكلة أعمل شوية تنويع في الأغاني، والبخت تعتبر النقلة النوعية في حياتي علشان الكلمات، وعلشان بعيدة عن الراب، والراب أغنية برتم سريع، بحاول ألخص كل حاجة في 3 دقائق، بس فيه أغاني تانية بتتكلم عن حاجات أخرى مثل البنات، وأنا معنديش مشكلة أقول أي حاجة الصراحة.

وأشار ويجز إلى طريقة كتابته للأغاني قائلا: الموضوع مش صعب خالص، والعملية بتيجي من كتر ما أنا بسمع حاجات كتير مختلفة، وبعمل أغاني كذا حاجة، ومش بنحصر في أغاني الراب.

وفي وقت سابق، واصل مطرب الراب ويجز تصدره لـ محركات البحث في جوجل (Google) لليوم الثالث على التوالي، وذلك في أعقاب تعرضه لسيل من الانتقادات بسبب تشبيبه أغنيته الجديدة مع أش بعنوان «أميرة»، على الرغم من أن الأغنية حققت نسبة مشاهدات جيدة منذ طرحها.

وحازت أغنية الأميرة من كلمات «ويجز» وشارك «آش» في إنتاجها وغناءها مع مغني الراب ويجز على إعجاب محبي وجمهور ويجز في مصر والوطن العربي، حيث حقق التراك الجديد «أميرة» 830.780 مشاهدة بعد يومين فقط من طرحها على موقع الفيديوهات الشهير «يوتيوب».

كلمات أغنية أميرة لـ ويجز

وتقول كلمات أغنية أميرة لـ مطرب الراب ويجز: ايه ي اميره….. عن يدى بعيدة عايشة عيشة غير العيشة وانا ع بابه احلامى بسيطة ماعدى حلمى انى اكفيها ومعييش ومنين هنجيب بشر بتجرى بتجرى بتجرى وقرش خسيس ب على حسى بقول وبعيد يا زهر مالك سيبنا نعيشنا مش زى امبارح طمعت ف الحاجات من امتى كانت فرقال غير لما الاميره جات.

اقرأ أيضا: لليوم الثالث.. ويجز يتصدر التريند بسبب أغنيته الجديدة «أميرة» (فيديو)

اقرأ أيضا: ريال مدريد يعبر ريال بيتيس وينفرد بصدارة الدوري الإسباني

اقرأ أيضا: بـ 26 مقرًّا.. نقابة المحامين بالإسكندرية تستعد لانتخاب مقعد النقيب العام

تريند أفاق عربية

To Top