بالفيديو.. نهى العمروسي تكشف أسرار عن حياتها الشخصية: قصرت في تربية بنتي
لايف ستايل

بالفيديو.. نهى العمروسي تكشف أسرار عن حياتها الشخصية: قصرت في تربية بنتي

ظهرت الفنانة نهى العمروسي في أحد البرامج وتحدث عن أسرار في حيانها الشخصية، وأنها ترى نفسها أم مقصرة في تربية أبنتها نازلي، وهذا هو ما نتج عنه وقوعها في الكثير من المشاكل وتورطها في قضية فندق فيرمونت.

نهى العمروسي تكشف أسرار عن حياتها الشخصية وتربية ابنتها

وتحدثت نهى العمروسي في حوار مع الإعلامية ياسمين عز في برنامج “كلام الناس” الذي يبث على قناة إم بي سي مصر، أنها كانت لا يوجد لديها الخبرة الكبيرة وتتصرف بدون وعي في العديد من المواقف، وهذا ما أثر كثيراً في نفسية ابنتها، واهمها طريقة تعاملها مع وفاة زوجها الفنان الراحل مصطفى كريم.

وقالت نهى “أنا مش ندمانة، لكن بواجه نفسي، لازم الواحد يبص على نفسه في المراية، الطريقة اللي قلت لها بها إن باباها مات، بلغتها بطريقة عبيطة جدا، أم معندهاش وعي”.

تأثر ابنة نهى العمروسي بوفاة والدها

وأضافت العمروسي قائلة “ما قلتلهاش في الأول، كان عندها 4 سنين، بعدها بكام شهر قاعدة هي وقريبتها في سنها، قعدوا يدوروا على مصطفى تحت الكنبة، فدخلت قلت لها إنه راح عند ربنا، بعدم وعي، وضحكت ضحك هيستيري”.

واستطردت “كان لازم استشير دكتور نفساني متخصص في نفسية الطفل، عشان أعرف أقولها خبر زي ده، عدم وعي، مش عايزة أقول لا مبالاة، عشان ما أجلدش نفسي، بس فيها كم لا مبالاة”.

إصابة ابنة نهى العمروسي بمشاكل نفسية

وأنهت حديثها عن تأثر نفسية ابنتها كثيراً بوفاة والدها إلى الآن، قائلة “أثر فيها أوي، مش عايزة أتكلم، مش عايزة أخوض، عرفت بعد كده، موت مصطفى مأثر فيها لغاية النهاردة، وبتدور عليه في كل حتة، هي قالت لي وعمرها 9 سنين، أنا مش مصدقة أن بابا مات، بعد 5 سنين من موته”.

تريند أفاق عربية

To Top