رواية مجنون ليلى الفصل الفصل الخامس 5 -  بقلم حليمة عدادي

رواية مجنون ليلى الفصل الفصل الخامس 5 - بقلم حليمة عدادي


سيف : ملاك و اخير شوفتك بقالى اسبوع كنت هتجنن عشان اشوفك

ليلى بخجل: كنت متوعكه شويه عشان اكده مكنتش بطلع خالص

سيف بخوف: انتي بخير حاسه بحاجه دلوقتي.

ليلى : انا بخير اطمن انت كيفك

سيف : مكنتش بخير لما شفتك بقيت بخير

ليلى : عملت خطوبتك و لا لسه

سيف : لسه النهارده عمال اجلها بس اهلي اصرو النهارده.

ليلى بحزن: بعد الخطوبه هتسافر

سيف : لا مش هسافر لحد ما اخد اللي حبها قلبي

ليلى : ان شاء الله ربنا يجمعكم مع بعض

سيف: يا رب يسمع دعاءك بصي شوفي جبتلك

ليلى :ايه

حط الشوكلاته بين ايديها.

ليلى : ايه دى علبة شوكلاته اياك

سيف: ايوه بص يا ليلى الصراحه انا بحبك…. و مش عايز امشى من هنا قبل ما اخذك معايا مش هتصدقينى لو قولتلك اني حبيتك من اول نظره

ليلى : سيف انت تستاهل الاحسن انا واحده كفيفه مش راح انفعك فى حاجه

سيف : ليلى انا حبيتك انتي و مش هتخلى عنك هتعملي عمليه و ترجعي زي الاول

ليلى : انت بجد بتحبني و لا شفجه عليا يا سيف

سيف : لو كانت شفقه كنت ساعدتك تعملي العمليه مش اتجوزك انتي من امتى و انتي مش بتشوفي

ليلى : من لما كان عندي عشر اسنين عملت حادثه وايامها مكنش معايا فلوس للعمليه و ما عملتهاش

سيف: هعملك العمليه و ترجعي زي الاول

ليلى :كيف و انت معندكش شغل و حداك مستجبل انت جولت انك مجرد شاب مهمل

سيف: من اليوم اللي شفتك فيه اتغيرت و ان شاء الله هنزل الشغل مع بابا

ليلى : و هتجول لاهلك ايه عاد يمكن يرفضو و خطوبتك الليله

سيف:: انا مستعد اعمل اي حاجه علشان افضل معاكي انتي

ليلى : انت عرفتني من اسبوع كيف حبتني بالسرعه دى

سيف : مش عارف اسبوع انقلبت حياتي فيه وبقيت لو نمت بحلم بيكي و انا قاعد بفكر فيكي

ليلى : بص يا ابن الناس اذا كنت بتحبني صوح تعالى و اطلبني من ابوى

سيف : ان شاء الله يا ملاك بس انتي بتحبيني و لا لا

ليلى :ايوه

سيف : عايز اسمعها منك

ليلى : انا كمان و ابقى اسمعها بعد ما تاجى تطلبنى.

سيف :موافق… بحبك بحبك يا ملاكي اوعدك اني من بكره اجي لابوكي

ليلى : انا هروح دلوك

سيف: لسه بدري خليكى معايا شويه

ليلى :: لو عوجت هيجلجوا عليا روكى فينك يا روكى

سيف : مرة تانيه ما تجبيش معاكى روكى ده و لما نتجوز تنسيه

ليلى: روكى صديجى و هو اللي بيساعدني اخرج في العتمه اللي انا فيها

سيف : تمام بص يا عم روكى خلينا اصحاب ماشي انا حبيت صاحبتك و قريب هخدها منك

ليلى : هههه بعد عاد احسن ما يجري وراك

سيف : لما تضحكي بتطلعي قمر هو السبب اني شوفك انا بشكره

خرجت صباح من ورا الشجرة وقتها.

صباح: هي دى البنت اللي بتحبها

 

Share 

رواية مجنون ليلى الفصل الفصل الخامس 5 - بقلم حليمة عدادي

رواية مجنون ليلى الفصل الفصل الخامس 5 -  بقلم حليمة عدادي

تعليقك ورأيك يمكنك كتابه مشكلة او أستفسار !

ترند أفاق عربية اليوم والأكثر زياره للساعه

رقم المقال الصورة اسم المقال عدد الزيارات

أحدث وأهم الترندات و عمليات البحث الرائجة الأن في السعودية والعالم !

أحدث المقالات من أفاق عربية

على مائدة الافطار    ١٦  /   ١٤٤٥الفارس / خلف بن سعد العفنانيرحمه الله   .. المث...
على مائدة الافطار ١٦ / ١٤٤٥الفارس / خلف بن سعد العفنانيرحمه الله .. المث...

your_code_for_ad_1 على مائدة الافطار ١٦ / ١٤٤٥الفارس / خلف بن سعد العفنانيرحمه الله.. المثل الأعلى هو الصورة السامية او القدوة الحسنة التي يضعها الانسان امامه ليحتذيها وينهج نهجها ، محاولاً بلوغها وتحقيقها ، حتى يصير فاضلاً صالحا في حِسّه ونفسه ، فيصبح من الاوائل ، وهم خيار الناس وأفاضلهم ، والمثل الأعلى للانسا…

الـــــــفـــــــهـــــــرس ... أهم الروايات التي تم عرضها في قناة روايات وقصص م...
الـــــــفـــــــهـــــــرس ... أهم الروايات التي تم عرضها في قناة روايات وقصص م...

your_code_for_ad_1 الـــــــفـــــــهـــــــرس ... أهم الروايات التي تم عرضها في قناة روايات وقصص مميزة ?❤️كل ما عليكم الضغط على الاسم وتصلون للفهرس????● الفهرس رقم 1⃣● الفهرس رقم 2⃣لا تنسوا الاشتراك في قناتنا والتمتع با أهم وأرقى ما جادت به أيادي كاتبات مميزات ..@storykaligi your_code_for_ad_2

رواية صقر الصعيد كاملة بقلم نوتيلا
رواية صقر الصعيد كاملة بقلم نوتيلا

اخوك ماټ يا صقر وطالما انت مش موافق انك تتجوز مرات اخوك يبقا انا هجوزها لي ابن عمكصقر والڠضب ملئ عيونه وبيضغط علي ايده پغضب وهو بيقول اعمل اللي انت شايفه يا ابوي بس عين مهتتجوزش حد غيريابوة بيبتسم علي ابنه وهو بيبص لي اثرة وبيقول فسرة عين هي اللي هتطلعك من القسۏة اللي عاميه علي قلبك ديوبيخرج صقر پغض…

زينة ترفض أن تعيش قصة حبّ جديدة والسبب صادم
زينة ترفض أن تعيش قصة حبّ جديدة والسبب صادم

أكّدت الممثلة المصرية زينة انها لا تعيش قصّة حبّ حالياً ولا تحتاج للحبّ، لأنها سعيدة بحياتها كما هي اليوم الى جانب ولدَيها اللذّين تتحمل مسؤوليتهما بشكل كامل. حديث زينة جاء خلال لقاء لها مع “القاهرة ٢٤” حيث أشارت فيه ان فكرة الزواج بعيدة عنها، لكنها ليست مستحيلة لأن الزواج شرْع الله وسنّة الحياة، لك…

لا يمكنك تنفيذ هذا الأمر