رواية تزوجتني رغما عني فأحببتك الفصل الثامن عشر 18 بقلم حفيدة عائشة

رواية تزوجتني رغما عني فأحببتك الفصل الثامن عشر 18 بقلم حفيدة عائشة


رواية تزوجتني رغما عني فأحببتك الفصل الثامن عشر 18 بقلم حفيدة عائشة

رواية تزوجتني رغما عني فأحببتك الجزء الثامن عشر

رواية تزوجتني رغما عني فأحببتك البارت الثامن عشر

افاق عربية
تزوجتني رغما عني فأحببتك" width="236" height="234" data->
رواية تزوجتني رغما عني فأحببتك

رواية تزوجتني رغما عني فأحببتك الحلقة الثامنة عشر

_«الدجال بثقه» لازم حياء تسامحها الاول عشان العلاج يجيب نتيجه لان لو حياء مسمحتهاش صفاء مهما خادت علاج مش هيعمل نتيجه
_«مني بخوف» ازاي عايز صفاء تقول لحياء انها كانت عايزه تدمرلها حياتها ازاي؟!
_«الدجال بثقه» معرفش ازاي ولازم تقول الحقيقه كامله ليها، افضلي ادعي لربنا بقي انها تسامحها
“السحر عمرو مايأذيكي الا بإذن الله يعني والله لو اجتمع الانس والجن علي ضرك والله مش رايد كدا استحاله تتأذي انتي في حفظ الله وعونه دايما تقرئي المعوذتين وايه الكرسي وتشغلي سوره البقره وتحصني نفسك من اي ضرر قال الله تعالي (وماهم بضارين به من احد الا بإذن الله) فدايما توكلي علي الله ولو اتأذيتي انتي بإيدك تشفي نفسك انتي مش محتاجه تجيبي شيخ يقرئلك قران انتي قادره تقرئي قران لنفسك انتي مش محتاجه واسطه بينك وبين ربنا ياغاليه طول منتي مع ربنا بتصلي وبتصومي وعلاقتك حلوه مع ربنا محدش هيقدر يضرك ولو انتي بعيده عن ربنا هتضري بس دا بيكون ابتلاء ليكي عشان تفوقي وتنتبهي لصلاتك اعرفي ان محدش بإيدو يأذيكي محدش من البشر نهائي استودعي الله في حياتك وقولي وكلتك امري يارب وشوفي ربنا هيعمل ايه عشانك”
___________________________♡
“بعد ان جاء زين من الخارج بعد عمل الصدقه لمروان وسالي احس بطمأنينه في قلبه لانه ساعده استقبلته حياء من الخارج بإبتسامه هادئه واحضرت له الغداء”
_«زين بلطف» شكرا ياحياء تعبتي نفسك ليه بس كانت وفاء هي اللي هتجبلي الاكل
_«حياء بهدوء» ابله وفاء بتتعب في تنظيف البيت وكدة وكتر خيرها الصراحه
_«زين بلطف» بتهتمي بالناس اوي ياحياء
_«حياء بحب» لازم نكون كلنا متعاونين مع بعض عشان المركب تمشي ولازم الانسان يكون في عون اخيه ويساعده لو محتاج حاجه زي الفلوس مثلا لو صاحبك محتاج وانت قادر تساعده ساعده ولو مش قادر فيك بكلمه طيبه تطيب بخاطره جبر الخواطر علي الله ولما انت تساعد الناس ربنا هيوفقك ويبعتلك اللي يساعدك كمان
_«زين بحب» انتي جميله اوي ياحياء مكنش يبقي منك خمسه سته كدا
_«حياء بكسوف» شكرا انت اجمل اسيبك انا بقي عشان تاكل
_«زين بحب» تمام
“ثم قامت حياء ليأكل زين علي راحته فقبل ان يأكل زين تعود ان يسمي الله ثم يحمده بعد انتهاء اكله فزين يجاهد فإن يأخذ حسنات بدون مجهود وفي اثناء ذلك فضلت حياء تدلل ندي واعتبرتها اختها الصغيره فهي تعلمها اشياء بسيطه في الدين”
_«حياء بحب» قوليلي ياندي مين هو الصحابي الذي تستحي منه الملائكه
_«ندي بطفوله» لا مش عارفه
_«حياء بحب» طب نفكر تاني يمكن نوصل للإجابه متستعجليش
_«ندي بطفوله» اممم عمر ابن الخطاب
_«حياء بحب» لا غلط ياندي الاجابه هي سيدنا عثمان ابن عفان ياروحي
_«ندي بزعل» يعني قولتها غلط
_«حياء بحب» مش مشكله السؤال اللي بعده تعرفيه قوليلي ياستي مين مؤذن النبي
_«ندي بحب وبعفويه» سيدنا بلال بن رباح
_«حياء بحب» شطوره بارك الله فيكي ياندي خدي الشوكلاته دي بقي
_«ندي بفرحه» حبيبتي ياحياء انا بحبك
_«حياء بحب» وانا بحبك اكتر ياروحي
“لما تدخل السعاده في قلب طفل او طفله عمرو ماهينسهالك الاطفال بتفتكر مين اللي احسن لها ومين لاء خليكم ذكري حلوه ليهم”
_«زين بحب» انا خلصت ياحياء
_«حياء بحب» تمام يازين انا هسيبك انا بقي ياندي
_«ندي بطفوله» ماشي
“قامت حياء بفعل شاء لزين» قائله: زين ممكن اطلب طلب
_«زين بلطف» اه طبعا ياحياء
_«حياء بكسوف» ممكن نتمشي سوا حاسه اني نفسي اقعد قدام البحر شويه لو مش هدايقك يعني
_«زين بحب» طبعا مش مدايق تحبي نخرج امتي
_«حياء» ممكن بليل عشان الجو بيبقي لطيف اوي وجميل ومريح للاعصاب
_«زين بحب» تمام ياحياء
_«حياء بحب» شكرا جزاك الله خيراً
____________________________♡
_«صفاء بتعب شديد» قالك ايه يامني
_«مني بخوف» قالي انك بدل ماتجيبي شعر حياء انتي جبتي شعرك انتي والهدمه اللي جبتيها اخر واحده لابساه هو انتي عشان كدا السحر عمل مفعوله معاكي
_«صفاء بتعب شديد» انا السبب انا اللي جبته لنفسي كنت عايزه ادمرها دمرت نفسي
_«مني بخوف» قالي في حل واحد عشان تخفي انك لازم تكلمي حياء وهي اما توافق تسامحك او لاء عشان مهما اخذتي علاج مش هتخفي
_«صفاء ببكاء ودموع» موافقه بس اخف انا مبقتش استحمل الوجع كلميها وخليها تيجي ونا هحكلها كل حاجه بس يارب تسامحني
_«مني بخوف» ان شاء الله تسامحك
_____________________________♡
” في اخر الليل ذهبت حياء وزين الي البحر ”
_«حياء بحب» قد ايه بحب قاعده البحر
_«زين بحب» وانا كمان جدا
_«حياء بحب» وعشان تبقي القاعده جميله اكتر خد المصحف دا وانا معايا مصحفي نقرء سوره البقره سوا
_«زين بحب» اشمعنا سورة البقرة يعني
_«حياء بحب» قال رسول الله صلّ الله عليه وسلم: اقرؤوا القرآن فإنه يأتي يوم القيامة شفيعاً لأصحابه، اقرؤوا الزهراوين: البقرة وآل عمران فإنهما يأتيان يوم القيامة كأنهما غمامتان أو غيايتان أو كأنهما فرقان من طير صواف تحاجان عن أصحابهما. اقرؤوا البقرة فإن أخذها بركة وتركها حسرة ولا تستطيعها البطلة السحرة. رواه مسلم.تحب اقولك فوائد سوره البقرة
_«زين بحب» ياريت
_«حياء بحب» فوائد عديده 1- قراءة سورة البقرة يعتبر علاجًا فعالاً لأعمال السحرة ويذهب الأرواح الشريرة ويُبطل الحسد والحقد.
2- قراءة سورة البقرة باستمرار يزيد المال والرزق بركة.
3- قراءة السورة الكريمة يزيد الصحة بركة ويشفي من الأمراض، ويحمي منها.
4- سورة البقرة تحصن البيوت من شر الشياطين، حيث تهرب من المكان الذي يتم قراءة هذه السورة الكريمة فيه ولا تدخله أبداً.
5- آخر آيتين من سورة البقرة لهما أفضال وبركات كثيرة، وهي تحصن من يقرأهما من كل شر إذا قرأهما كل ليلة .
6- القراءة اليومية لسورة البقرة تجعل الإنسان دائمًا في حفظ الله ورعايته محصنًا من شر الإنس والجن.
7 – سورة البقرة يوم القيامة تشفع لقارئها وتحميه من نار وحرارة هذا اليوم وتقيه من عذاب النار.
8- سور البقرة تشتمل على الآية رقم 255 وهي آية الكرسي، أعظم آيات القرآن الكريم والتي تحفظ قارئها من كل شر، فإذا قرأها ليلاً يحميه الله من الشياطين حتى يصبح، ومن قرأها في صباحه وقاه الله من كل الشرور حتى يمسي.
_«زين بدهشه» كل دا سورة البقرة بتعمله
_«حياء بحب» ايوه وعشان كدا لازم نقرء سورة البقرة يوميا عشان نستفاد من الفوائد دي هتشجعني عليها وانا هشجعك عليها اتفقنا
_«زين بحب» اتفقنا ياحياء
“فقامو سويا بقراءة سورة البقرة ولكن لاحظت حياء ان زين سريع في القراءة ”
_«حياء بحب وبلطف» اسفه لو هوقفك بس انا ملاحظه انك بتقرء بسرعه انت كدا هتغفل عن بعض الايات وممكن تقرء التشكيل غلط واهم حاجه التشكيل وانك تدبر الايات وتحاول تفهم معناها امال بتشوف الشيوخ بيعطو ليه وهما بيقرئه الايات لانهم تدبروها ودخل المعني في قلوبهم ترضي حد يكلمك بسرعه ويمشي؟؟
_«زين» لا طبعا مرضهاش
_«حياء بلطف» هو دا بقي اللي بتفعله مع الله انت لما بتقرء في المصحف انت كدا بتتكلم مع الله فتأدب مع الله واقرء براحه وعلي مهلك خالص انك تقرء صفحه بتدمر افضل من انك تختم القرآن كله
_«زين بحب» حاضر هعمل كدا سبيني اقرء بقي
_«حياء بضحك» حاضر ياسيدي
“فقام زين مره اخري بالقراءة مثل ماحدثته حياء ثم انتهو سويا”
_«زين بحب» حياء هو انا بالنسبالك ايه
_«حياء بكسوف» زوجي
_«زين بغمز» بس كدا
_«حياء بغيظ طفولي وتوتر» زين مبحبش كدا انت بتغمزلي ليه
_«زين بغمز» هو انا عملت حاجه
_«حياء بدموع» يازين متكسفنيش بالله عليك
_«زين بلطف» طب خلاص متعيطيش مش هكسفك تاني حلو كدا
_«حياء بكسوف» ايوه حلو
____________________________♡
“كانت ريم جالسه مع صديقتها رودينا”
_«رودينا بإستفسار» قوليلي يابت الشبكه اللي جابها بكام
_«ريم ببراءه» مش فاكره والله يارودي معلش
_«رودينا بإستفسار » طب الفستان جبتيه بتاع الخطوبه
_«ريم بحب» هجيبه بكرا ان شاء الله عشان هو كمان هيطقم معايا
_«رودينا بإستفسار» ماشاء الله طب وهتتجوزي امتي ياروحي
_«ريم بحب» بعد السنه ان شاء الله
_«رودينا بإستفسار» ان شاء الله
“من الادب يابنات اننا منسألش في حاجه ملناش دخل بيها يعني لو صحبتك هتتخطب بلاش اسأله تعرفيه ولا لاء طب وافقتي ازاي او الشبكه بقد ايه وهتتجوزي امتي انا عارفه اننا كبنات بنحب نسأل وعندنا فضول نعرف بس بردو احترمي الشخص اللي قدامك مش كل الناس بتحب تتكلم عن حياتها الشخصيه هي لو عايزه تقولك هتقولك بس متسأليش انتي واوعي تدخلي في حياتها قال النبي صلى الله عليه وسلم (من حسن الاسلام ترك مالا يعنيه) فمندخلش في خصوصيه حد ونحترم بعض دي من تعاليم النبي صلى الله عليه وسلم لينا”
_«رودينا بإستفسار» طب واكيد هتشغلي اغاني صح
_«ريم بحب» لا مش هشغل اغاني هخليها خطوبه اسلاميه بإذن الله
_«رودينا بضيق» متشدده اوي انتي
_«ريم بحب» ولا تشدد ولا حاجه وانتي عارفه ان الاغاني حرام
_«رودينا برفض» لا علي فكره هي مش حرام
_«ريم بهدوء» تعرفي ان عمل المعصيه فعل شديد ونكران المعصيه دي اشد مش معني اني بعمل ذنب احلله لنفسي الحلال والحرام كلنا عارفينه الحلال بين والحرام بين ازاي الاغاني مش حرام وهي بتقتل الروح وكلمها بزيئ لما اغنيه تقولك هاتي بو*سه يابت اغاني بتحس علي الفجور واغاني بتوصف البنت وبنستغرب من التحرش اللي بيحصل لازم نعرف احنا بنسمع ايه واخره اللي بنسمعه دا تأثيره علينا ايه فهمتي
_«رودينا ببرود» انتي حره دي حياتك انتي
_«ريم بحب» اخيرا قولتي كلمه صح فعلا دي حياتي انا وان شاء الله هصلحها
تقوله الموسيقى حرام ، يقولك دة فرح مش جنازة..
” ظَنّوا أن القرآن للأحَزان والأموات فقط ”
سمعوا القرآن فقالوا من مات؟!.- ماتت قلوبكم يا أمة مُحمد ? .افيقو ياامه محمد فإن والله ذاهب وان في هذه الدنيا عابرون
_____________________________♡
_«ايمن» حته البرشامه دي جنان بجد
_«احمد بدون وعي» حلوه اوي ابقي جبلنا منها كتير
_«ايمن بدون وعي» اشطا ياهندسه
“‏أمّا بعد نعم يُغريكَ الشيطان، لكنه لا يُجبرك.”
“واثناء ما كان ايمن واحمد يتعاطه البرشام رئاهم احد الشرطه قبطو عليهم علي الفور”
“طريق الحرام لذته قليله محدوده عمرك ماهتلاقي السعاده في الحرام ابدا اي شئ حرام فهو لعنه لابد الانسان ان يتخلص منه مفيش سعاده هتشوفها وانت بعيد عن الله ?مش هتشوف بركه ولا نجاح وانت بعيد علي الله اتقي الله وافيق وانتبه لنفسك ولا يغريك الشيطان”
_____________________________♡
_«زين بحب» يلا نمشي بقي
_«حياء بحب» تمام يلا بينا
“واثناء ذهاب حياء وزين الي البيت حدث شئ صادم”
_«حياء بخوف» ……..

يتبع..

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجتني رغما عني فأحببتك)

رواية تزوجتني رغما عني فأحببتك الفصل الثامن عشر 18 بقلم حفيدة عائشة

رواية تزوجتني رغما عني فأحببتك الفصل الثامن عشر 18 بقلم حفيدة عائشة

تعليقك ورأيك يمكنك كتابه مشكلة او أستفسار !

ترند أفاق عربية اليوم والأكثر زياره للساعه

رقم المقال الصورة اسم المقال عدد الزيارات

أحدث وأهم الترندات و عمليات البحث الرائجة الأن في السعودية والعالم !

أحدث المقالات من أفاق عربية

..مواعيد القطارات اليوم الأحد 14 أبريل 2024 من قبلي لـ بحري..تفاصيل
..مواعيد القطارات اليوم الأحد 14 أبريل 2024 من قبلي لـ بحري..تفاصيل

تتابع الان تفاصيل ما ورد عن مواعيد القطارات اليوم الأحد 14 أبريل 2024 من قبلي لـ بحري، خـدمـاتمواعيد القطارات اليوم الأحد 14 أبريل 2024 من قبلي لـ بحري مواعيد القطارات شيماء ياسر .، حيث نشر عبر أفاق عربية، واليكم تحديثات لحظية ونقدم مواعيد القطارات اليوم الأحد 14 أبريل 2024 من قبلي لـ بحري، والان إل…

..العراق.. لص يُعيد ما سرقه قبل 30 عامًا مع رسالة اعتذار (صورة)..تفاصيل
..العراق.. لص يُعيد ما سرقه قبل 30 عامًا مع رسالة اعتذار (صورة)..تفاصيل

تتابع الان تفاصيل ما ورد عن العراق.. لص يُعيد ما سرقه قبل 30 عامًا مع رسالة اعتذار (صورة)، أعاد لص في مدينة السليمانية في إقليم كردستان، شمال العراق، مبلغاً مالياً سرقه قبل نحو 30 .، حيث نشر عبر أفاق عربية، واليكم تحديثات لحظية ونقدم العراق لص يُعيد ما سرقه قبل 30 عامًا مع رسالة اعتذار صورة، والان إ…

أخبار الرياضة -النشرة الرياضية: طلب غريب من حكم القمة.. ووصايا بيريرا.. وأزمة فيتوريا
أخبار الرياضة -النشرة الرياضية: طلب غريب من حكم القمة.. ووصايا بيريرا.. وأزمة فيتوريا

تعرف على التالي النشرة الرياضية: طلب غريب من حكم القمة.. ووصايا بيريرا.. وأزمة فيتوريا، 07 41 ص الإثنين 15 أبريل 2024 إبراهيم نور الدين .، عبر ترند 24 صحافة رياضية، علما ان هنالك العديد من المهتمين بمتابعة الحدث النشرة الرياضية طلب غريب من حكم القمة ووصايا بيريرا وأزمة فيتوريا، نتابع معكم تفاصيل ومع…

افاق عربية: وفاة طفل 4 سنوات إثر حادث سير برفح جنوب قطاع غزة...
افاق عربية: وفاة طفل 4 سنوات إثر حادث سير برفح جنوب قطاع غزة...

your_code_for_ad_1 عبر المصادر الأخبارية بموقع أفاق عربية: وفاة طفل 4 سنوات إثر حادث سير برفح جنوب قطاع غزة your_code_for_ad_2

لا يمكنك تنفيذ هذا الأمر