رواية عاشق مرام البارت التاسع 9بقلم الاء حجاج جديده وحصريه في مدونة أفاق عربية

رواية عاشق مرام البارت التاسع 9بقلم الاء حجاج جديده وحصريه في مدونة أفاق عربية


رواية عاشق مرام البارت التاسع 9بقلم الاء حجاج جديده وحصريه في مدونة أفاق عربية

افاق عربية


رواية عاشق مرام البارت التاسع 9بقلم الاء حجاج جديده وحصريه في مدونة أفاق عربية

فى صباح يوم جديد استيقظت مرام وفطرت هيا وزوجها وذهب محمد إلى الشغل 

هدى :يلا يمرام عشان نلحق 

مرام : حاضر يماما يلا 

وذهبو جميعا إلى المول وبعد الانتهاء

مرام : ماما عاوزه اروح لمحمد عاوزه اعمله مفاجاه 

هدى : تب روحى ومتتاخريش اه  وقوليله ميتاخرش بليل 

مرام :حاضر فرحت مرام لأنها ستشاهد زوجها فى العمل 

عند محمد 

سما بدلع : اهي الملفات يمحمد 

محمد بجديه: تمام عرفى الكل أن فى اجتماع 

سما بدلع: حاضر وراحت مقربه منه 

محمد بغضب : ابعدى واياكى تقربى 

سما بدلع : لي بس 

وفى هذه الأثناء وصلت  مرام إلى الشركه 

مرام للسكرتيره: لو سمحتى هوا فين مكتب محمد 

بصت إليها السكرتيره من فوق لتحت باستعزاء وقالت : الدور الثالث المكتب على اليمين 

استغربت مرام من نظراتها ولكن لم تهتم 

ذهبت إلى ناحيه المكتب فلم تكن السكرتيره موجوده فقررت الدخول على طول وعندما.دخلت انصدمت من ما رأته فقد فقد رأت فتاه تقبل محمد 

مرام بدموع : م محمد 

محمد : مرام أهدى انا هفهمك 

مرام بدموع : تفهمنى اي ...... طلقنى 

وخرجت برهه الشركه بأكملها ودموعها تتساقط كاد أن يلاحقها محمد ولكن وقفته سما 

محمد بغضب : انتى مرفوضه واياكى تقربى مننا تانى انتى فاهمه 

وخرج بره الشركه وانصدم عندما رأى عربيه ستصدم مرام 

محمد بصراخ : مرااااااام وجرى عليها وكادت التربيه تخبطها لولا يد محمد التى مسكتها وجذبها إليه 

مرام كانت مصدومه من اللى حصل وفقدت الوعى فى حضن محمد 

محمد بدموع : مرام مرام انتى كويسه وشالها ووداها المستشفى ورن على أمه ومريم 

فتحت عيناها ببطء وأخذت تتذكر كل ما حدث 

محمد بلهفه: مرام انتى كويسه حاسه بحاجه بصتلها مرام بحزن وعتاب 

محمد اتنهد بحزن : والله وانتى داخله هيا اللى قربت منى ولما جيت ازقها انتى دخلتى علينا 

كادت أن تتكلم مرام ولكن قاطعها دخول مريم وهدى 

مريم بعياط: مرام انتى كويسه

مرام بابتسامه حزن : اه الحمد لله

مريم: اي اللى حصل خلاكى تفقدى الوعى 

مرام فضلت السكوت ودموعها بتنزل 

مريم بحنيه : خلاص متعيطيش وحضنتها وطبطبت عليها 

محمد بحزن :مرام 

مرام بصتله بحزن : طلقنى طلقنى يا محمد 

محمد بصدمه وغضب: مش هطلقك ومسك ايديها بغضب انتى ازاى قدرتى تقوليها ازاااى 

بعدت مرام عنه وقالت هيا الأخرى بغضب :قولتها وانا رايحه لجوزى مفاجاه والاقى واحده بتب*وسو 

محمد : قولتلك هيا اللى قربت وانا اصلا مشيتها من الشغل  وكمل بحزن : انتى بتثقى فيا يعنى المفروض تصدقينى 

سكتت مرام بحزن 

هدى محاوله أن تجعل الوسط هادى : تب اهدو طيب وكل حاجه هتنحل ونظرت إلى محمد : هيا مرام هتخرج امتى 

محمد : هتخرج دلوقتى

هدى : طب خلص مصاريف المستشفى واحنا هنلحقك 

نظر محمد إليها مره اخرى وخرج 

مريم بحنان : فى اى اي اللى حصل

مرام بعياط وحضنتها : رحت اعمله مفاجأة السكرتيره اللى تحت خالص بضتلى بقرف بس انا عدتها وطلعتلو المكتب لقيتوا بيبوس واحده واول ما دخلت راح بعدها عنه 

مريم طبطبت عليها : طب أهدى هوا انتى مصدقاه 

هزت مرام رأسها بايجاب وقالت بحزن : بس انا حسيت انى قليله لي اللبس اللي شوفته فى البنات في الشركه ومنظرهم خلانى حاسه انى مش لايقاله 

مريم : اي اللى انتى بتقوليه ده انتى اكتر واحده عارفه أن محمد بيحبك 

ودخل محمد وقال: يلا 

هدى : يلا يابنى ورجعوا جميعا إلى الشقه ومره اسبوع وكانت مرام تتجاهله ولم تهتم به نهائى أو كانت تمثل بعدم الاهتمام 

يو الخميس ليلا 

مرام لمريم : محمد هتلاقيه راجع دلوقتى انا هدخل انام ولو سالك قوليله نايمه من بدرى واه متنسيش تخليه ياكل 

مريم بتنهيده : حاضر انا مش فاهمه لي بتتجاهلى ده الواد صعب عليا 

مرام بابتسامه : يلا بس وبكره نتكلم 

ودخلت مرام الاوضه وعندما رقدت على السرير سمعت مفتاح الشقه فعلمت أنه محمد 

محمد : السلام عليكم

مريم : وعليكم السلام

محمد: اومال هدهد فين 

مريم : نامت

محمد: ومرام 

مريم : نامت برضو استنى هفرغلك تاكل 

محمد بابتسامه: لا شكرا مليش نفس خشى انتى تانى ولا شوفيكى هتعملى اي 

مريم : ملكش نفس اي ده انت مفطرتش معانا حتى 

محمد : خلاص بقا يا مريم شوفيكى رايحه فين انا ندخل ارقد تصبحي علي خير

مريم : وانت من أهله 

دخل محمد إلى الغرفه ونظر إلى مرام 

"مرام عامله نفسها نايمه " 

ودخل غير ورقد على السرير واخدها فى حضنه بتعب 

علمت مرام انه لم يأكل فنست زعلها منها وقامت

مرام بغضب : انت ماكلتش لي انت مش شايف نفسك عامل ازاى 

ابتسم محمد عليها وقال 

بتعب : مش قادر آكل تعبان شويه 

مرام بخضه ودموع  : مالك اي اللى تعبك 

محمد ابتسم : انتى اللى تعبانى

مرام باستغراب:انا 

محمد :ايوه انتى بقالك اسبوع مش بتكلمينى ومش بقعد معاكى حتى لو دقيقه وانا اتعودت انى اكل معاكى 

مرام بدموع :تقوم متاكلش خالص 

استنى هفرغ ناكل وكادت أن تقوم إلى أن امسكها محمد : يعنى اعتبر انك مش زعلانه منى 

تنهدت مرام وقالت : وهوا انا اقدر ازعل منك وسابته وقامت 

بعد ما فرغت وكلو أحدها فحضنه وقال : انا بحبك يا مرامى ايام  تجيبى سيره الطلاق مهما حصل

مرام بابتسامه: وانا كمان بحبك وبعشقك وحطت ايديها مكان قلبه :اوعدنى أن محدش هيدهل هنا غيرى 

محمد بحب وعشق : اوعدك أن مفيش حد هيدهل ولا يقدر يدخل غيرك فى قلبى وحياتى وحضنها محمد وناموا 

.....................

فى صباح يوم جديد استيقظت مرام قبل محمد وفضلت تبص عليه وقربت منه وطبعت قبله على خده فابتسم محمد 

مرام بخضه :انت صاحى 

فتح محمد عيونه :امم كنت بصى علطول ابص عليكى علشان اشبع منك وقرب منها وقال بخبث : بس مكنت بسيبك تبوسينى كل يوم

انكسفت مرام: تب وسع بقا 

وقامت ضحك محمد وقال : طب تعالي طب نتفاهم طيب اى حاجه 

على الفطار 

هدى : بقولك اي انا هروح النهارده عند خالتك 

محمد : ماشى يماما

هدى: واه هاخد مريم معايا 

مريم بضيق: ماشي يماما 

"كان هذا اليوم اجازه " 

وبعد انتهاء من الافطار ذهبت هدى ومريم إلى خالتها 

وقضى محمد طول اليوم مع مرام 

مرام بدلع : بقولك اي يحمودى 

محمد بابتسامه:عيونو 

مرام بدلع: ماتنزل تجيب حاطه حلوه اكلها 

محمد بضيق : يعنى الدلع ده عشان حاجه حلوه 

ضحكت مرام عليه : يعنى خساره فيا 

محمد : لا طبعا ونزل محمد واشترى حلويات وكراتيه وطلع دخل الاوضه وانصدم عندما رأى مرام تلبس قميص نوم قصير " كان شكلها حلو وخلاص " 

محمد : اي القمر ده 

قربت منه وقالت بدلع : يعنى حلوه  بحبك يا محمد السيوفى

محمد قرب منها : وانا كمان بعشقك  و ...........

عند مريم كانت بتتمشى واتخلطت فى واحد 

"خالتها فى الاسكندرية" 

مريم : انا اسفه جدا

زياد:انا اللى اسف وانصدموا لما شافو بعض 

مريم بصدمه:انت بتعمل اي هنا 

زياد :انا بعمل ولكن وقف وقال بغضب انتى اللى بتعملى اي واي اللى خرجك متاخر كده

كادت أن تتكلم ولكن قاطعها صوت أنثوي: زياد

انصدمت مريم وبصتله بغضب ودموع :مين دي 

زياد :...................

يتبع 

تكملة الروايه من هنااااااا 

اكتب في بحث جوحل( مدونة أفاق عربية) تظهر القصص كامله

تابعونا علي قناة التليحرام من هنااااااااااا

ليصلكم اشعار بالنشر

الرواية كامله من البداية من هناااااااااااا

رواية عاشق مرام البارت التاسع 9بقلم الاء حجاج جديده وحصريه في مدونة أفاق عربية

رواية عاشق مرام البارت التاسع 9بقلم الاء حجاج جديده وحصريه في مدونة أفاق عربية

تعليقك ورأيك يمكنك كتابه مشكلة او أستفسار !

ترند أفاق عربية اليوم والأكثر زياره للساعه

رقم المقال الصورة اسم المقال عدد الزيارات

أحدث وأهم الترندات و عمليات البحث الرائجة الأن في السعودية والعالم !

أحدث المقالات من أفاق عربية

شاهد .. مريام فارس عيدت على متابعيها بالأسود المثير
شاهد .. مريام فارس عيدت على متابعيها بالأسود المثير

خطفت الفنانة اللبنانية مريام فارس، أنظار رواد السوشيال ميديا ومواقع التواصل الاجتماعي اليوم الأربعاء 1 أبريل الجاري، في أحدث ظهور لها، خلال الساعات القليلة الماضية. ونشرت مريام فارس مجموعة من الصور لها على الحساب الرسمي لها بموقع التواصل الاجتماعي للفيديوهات والصور انستجرام ، حيث ظهرت فستان من اللون…

مروان خوري يحيى حفلا غنائيا فى المغرب 25 أبريل – أفاق عربية
مروان خوري يحيى حفلا غنائيا فى المغرب 25 أبريل – أفاق عربية

أفاق عربية – الفن – نتحدث اليوم حول مروان خوري يحيى حفلا غنائيا فى المغرب 25 أبريل والذي يثير الكثير من الاهتمام والجدل عبر مواقع التواصل الاجتماعي وكما سنتناول بالتفصيل حول مروان خوري يحيى حفلا غنائيا فى المغرب 25 أبريل، وتعد هذا المقالة جزءًا من سلسلة المقالات التي ينشرها أفاق عربية بشكل عام. يحيي…

نتنياهو يقرر إرجاء اجتياح رفح | أخبار – أفاق عربية
نتنياهو يقرر إرجاء اجتياح رفح | أخبار – أفاق عربية

أفاق عربية – اخبار – نتحدث اليوم حول نتنياهو يقرر إرجاء اجتياح رفح | أخبار والذي يثير الكثير من الاهتمام والجدل عبر مواقع التواصل الاجتماعي وكما سنتناول بالتفصيل حول نتنياهو يقرر إرجاء اجتياح رفح | أخبار، وتعد هذا المقالة جزءًا من سلسلة المقالات التي ينشرها أفاق عربية بشكل عام. قالت هيئة البث الإسرا…

موعد عرض مسلسل لعبة حب عبر قناة MBC مصر 2.. النسخة العربية من مسلسل حب للإيجار
موعد عرض مسلسل لعبة حب عبر قناة MBC مصر 2.. النسخة العربية من مسلسل حب للإيجار

تم الإعلان على ان هذا اليوم الأحد الموافق 14 ابريل 2024 سيتم فيه عرض المسلسل الرومانسي كوميدي “لعبة حب” وهو النسخة العربية من المسلسل التركي حب للإيجار حيث ان هذا المسلسل التركي من المسلسلات التي استطاعت ان تجذب الكثير من المشاهدين اليها واستطاعت ان تعمل على تكوين قاعدة جماهيرية عالية بسبب ما يقدمه …

لا يمكنك تنفيذ هذا الأمر